در این گفتگو ابتدا خانم ندایى بگونه اى چکیده وار از فعالیت هاى هنرى خود که از سالهاى ۴٣ تا کنون در تاتر و سینما ادامه داشته سخن گفتند ، خانم ندایى اشاره نمودند که همیشه این تحصیلات را داشتم و یک تز دکترا نوشتم . در ٣٩ سالى که در فرانسه هستم فقط کار سینما کردم و در تاتر هم بودم و خیلى فیلم در مورد تاتر درست کردم و بیشتر با فرانسوی ها و البته دنبال کردم کوشش هاى تاتر ى و فیلمسازهاى در تبعید که بسختى کار میکنند ، سپس در مورد تاتر شهر قصه مطرح کردند که خیلى بد تخریب شده و این تاتر را نمیشناختند و مردم بخاطر اسم بیژن مفید مى آیند براى تماشا ، ما در پاریس چند سال است بنیاد بیژن مفید را تشکیل دادیم که مدیرت افتخارى آن را آقاى متین دفترى بعهده دارند و فرزندان بیژن ، امروز باید گفت متن ها بیشتر دزدى شده و بعد از انقلاب مصادره فقط مربوط به خانه و زمین نبود و خیلى کارهاى فرهنگى هم مصادره شده . در ادامه این گفتگو در مورد تعهد هنرمند گفته شد و از قول شاملو و ساعدی مطرح گردید که کار هنرى متعد وجود ندارد و هنرمند متعد وجود دارد که متاسفانه اکنون هرکس به کارش معتقد باشه شانس کار کردن ندارد و در ایران با هزار جور مشکل مواجه است و در خارج از ایران هم مجبور است وقتش را به کارهاى دیگر برساند. سپس در ادامه خانم ندایى با دیگاهى نقدگرانه به کارهاى برخى کارگردانها اشاره نمود و براى نمونه از تاتر شاپرک خانم نام بردند ، باید گفت همه کارهاى ما به تارج رفته و هر چند حقوقى بدست ما نرسیده اما بیشتر مورد ما جنبه حقوق اخلاقى است که رعایت نمیشود ، آیا کارگردان به متن وفادار هستند و آیا درک و حرفى را که زده تکرار میکنید ؟ بیشتر اینکارها را تاریخ زدایى میکنند ، خانم ندایى در اینمورد توضیح کامل دادند ، در ادامه این گفتگو به جنبش جلیقه زردها و خواسته هاى آنان اشاره شد و سخنرانى که خانم ندایى در اینمورد داشته اند، این جنبش در بسیارى از کشورها ادامه دارد و از نکات مهم اینکه این جنبش قرار است ۵ دسامبر با قدرت بیشترى ادامه داشته باشد و در این چند روز گذشته هم از اعتراضات مردم ایران و عراق و لبنان حمایت کرده است ، توجه شما را به شنیدن این گفتگو جلب مینماییم